Głównym celem reklamy jest dotarcie do potencjalnego klienta. Informacja powinna być przekazywana do jak największej liczby ludzi. W tym celu reklamodawcy chwytają się bardzo różnych rozwiązań. Jednym z nich są przypinki reklamowe. Gadżety te, eksponowane w widocznych miejscach na ubiorze, potrafią dotrzeć do całkiem dużej liczby odbiorców, którzy z kolei mogą stać się klientami reklamowanej na przypince firmy.
Przypinki to przedmioty zwykle niewielkich rozmiarów, maksymalne osiągają średnicę 7,5cm, choć popularniejsze są raczej te w wielkościach 3,8 cm oraz 5 cm, więc można je zabrać ze sobą wszędzie. Mały rozmiar nie przeszkadza im jednak mieścić na sobie najważniejszych informacji, np. logo firmy, czy jej nazwę. Przypinki z własnym nadrukiem posiadające ciekawie i dobrze zaprojektowany wzór zwracają na siebie uwagę, więc spełniają ważne zadanie – dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców.
Takie przypinki z logo to całkiem dobry dodatek dla klientów do zamówień. Sprawdzają się one też jako część produktów reklamowych podczas targów branżowych. Wbrew pozorom sporo ludzi lubi takie małe, ciekawe przedmioty – niektórzy nawet je kolekcjonują. To także dobry sposób na docieranie do klientów. Kolekcjonerzy lubią chwalić się swoimi zbiorami oraz wymieniać się między sobą.
Co istotne, każdy może zamówić przypinki z własnym nadrukiem – firmy, fundacje, a nawet osoby prywatne. Nie trzeba bowiem wcale zamawiać ich w ilościach hurtowych, można kilkanaście czy kilkadziesiąt sztuk. Czasem przypinki powstają przy okazji jakiegoś wydarzenia, stając się pamiątką.
Pomimo swoich niewielkich rozmiarów, przypinki mogą więc spełniać ważne funkcje w kontekście reklamy. Do tego nie jest to produkt drogi. Zamawiając przypinki hurtowo koszt jednego przedmiotu wyniesie w okolicach 0,5 zł, decydując się zaś na zakup kilkudziesięciu sztuk cena jednego gadżetu będzie bardziej zbliżona do 2 zł. Ich liczbę można dostosować do aktualnego zapotrzebowania na takie produkty.